Vul onderstaand formulier in en breng jouw plant-based producten naar een hoger niveau!

2020-2025 Laatste internationale trend; de millennial pink lettuce

De laatste trend uit New York: roze kropsla. Hier nog niet te koop. Bij de groentespecialist kun je soms wel radicchio del Veneto vinden. In een trendrapport van Food Inspiration las ik over de term ‘de Nieuwe Normaaltijd’. Het gaat over de keuze die jonge mensen – Millenials of Generation Z – maken op het gebied van voeding. Ze willen weten waar hun voeding vandaan komt. Hoe het geproduceerd wordt. Ze stellen kritische vragen over de houdbaarheid. Welke hulpstoffen zoals E-nummers worden er gebruikt en waarom? Wat kunnen we met de reststroom van het eten doen? Zij weten precies hoe eten lekker kan smaken en wat daarvoor nodig is. Hun lat ligt hoog, ze willen verrast worden, eten moet instagrammable zijn, veel variatie bevatten en veel vernieuwing. Deze jonge consumenten durven te experimenteren met eten. Hun bevindingen delen ze op social media. Ze willen verrast worden tijdens het boodschappen doen in de supermarkt of bij de groentespecialist. De kleine middenstanders kunnen snel schakelen als er vraag is naar een nieuw product – zoals radicchio del rosso of trevissio, familie van de witlof. Prachtig van kleur, zeer geschikt voor een gegrilde salade met ansjovisdressing of in een risotto. Wat ze willen is de look&feel die inspireert.



Blijf op de hoogte over de laatste ontwikkelingen en mijn visie op het gebied van plantaardige voeding voor de foodsector. Connect nu met op Linkedin en of stuur me een DM.

Iedere maand actuele Food for Thoughts?